Profilaktyka na „6”! W okresie pandemii koronawirusa.

Każdy może tego dokonać!
Zatem: zdrowe odżywianie, zdrowy sen, bez używek, bez leków pobieranych profilaktycznie, pozytywna motywacja oraz inteligentne zasady higieny i kwestie ostrożnościowe, w tym zasada dobrego kierowcy - zachowaj bezpieczną odległość! A więc:
1/Zdrowe odżywianie (dieta urozmaicona, z dużą zwartością warzyw i owoców, w tym - surówka z kiszonej kapusty, inne produkty kapustne, żółta papryka, szpinak) z unikaniem cukrów dodanych (słodkie przekąski, słodkie napoje i żywność przetworzona);
2/Odpowiednie wysypianie się (sen wzmacnia odporność organizmu, ustrój nabiera „sił”, organizm się regeneruje);
3/Bezwzględne odstawienie wszelkich używek (nade wszystko papierosy, w tym - elektroniczne), zdecydowanie unikanie palenia biernego. Żadnych innych substancji psychoaktywnych, w tym - alkoholu!;
4/Nie należy absolutnie pobierać profilaktycznie (!) żadnych środków przeciwgorączkowych (leków przeciwzapalnych). Bezwzględny zakaz pobierania profilaktycznego antybiotyków. Nie ma potrzeby pobierać syntetycznych witamin!;
5/Pozytywna motywacja (wzmacnia odporność, patrz - mój wcześniejszy post o neuro-immuno-endokrynologii);
6/Powszechnie znane - zasady higieny i poważne kwestie ostrożnościowe: mycie rąk (mydło, płyny lub preparaty odkażające); inteligentne kichanie i kaszel; opanuj odruchowe dotykanie twarzy, nosa, uszu, itp.; myj i dezynfekuj powierzchnie przedmiotów, z którymi się najczęściej stykasz: (w tym - okulary i telefon); bądź jak kierowca - zachowuj bezpieczną odległość od osób „podejrzanych” epidemiologicznie.

P.S. Dodatkowo, punkt 7: Ostrożny (patrz - zasada dobrego kierowcy) i odpowiedzialnie rekreacyjny spacer - bez zbytniego obciążania organizmu (impuls bodźcowy).